חוזר 19.23 – רשות המסים פרסמה הקלות נוספות בשל מלחמת "חרבות ברזל"

19   באוקטובר  2023

חברים ולקוחות יקרים,

לאור המצב הביטחוני בו שרויה המדינה עקב מלחמת "חרבות ברזל" ועל מנת להקל על ציבור העסקים, החליטה רשות המסים לאחר היוועצות בשר האוצר, על מתן ההקלות להלן:

מועד הגשת הדיווח התקופתי לחודש ספטמבר 2023 – למע"מ בלבד:

עוסקים אשר מחזור עסקאותיהם לשנת 2022 אינו עולה על 50 מיליון ₪ יגישו את הדוח התקופתי (למע"מ בלבד)  עד ליום שני 27.11.2023, ללא חיוב הפרשי הצמדה, ריבית וקנסות.

מועד הגשת הדיווח התקופתי לחודש ספטמבר 2023 – למס הכנסה וניכויים:

מועד הגשת הדיווח התקופתיים לחודש ספטמבר 2023 בניכויים ומקדמות מס הכנסה יידחו לתאריך 26.10.2023. במקביל לא יוטלו קנסות בגין פיגור בהגשת דו"ח לדוחות שיוגשו עד לתאריך 23.11.2023, יחד עם זאת, יחולו חיובים בגין הפרשי הצמדה וריבית עד למועד התשלום בפועל. במקרים חריגים, תינתן אפשרות להגיש בקשה פרטנית לוויתור על הפרשי ריבית והצמדה בצירוף מסמכים תומכים.

מועד תשלום מקדמות ביטוח לאומי עבור עצמאיים ומי שאינם עובדים, שמועד החיוב הוא ב-15.10.2023.

אם בשל המצב הבטחוני ישלמו מקדמות אלה באיחור – יבוטלו להם מלוא הקנסות וההצמדות והתשלום עבורם יהיה כשבועיים לאחר תום המצב הבטחוני ובהתאם להחלטות שייקבעו. על פי הפרסום, את הבקשות לביטול קנסות והצמדה יש להגיש בכתב בדרכים המקובלות – אין צורך להמציא הוכחות ונימוקים בבקשה למעט הנימוק הכללי של המצב הבטחוני.  

משרתי מילואים שגוייסו וכן תושבי הדרום ועוטף עזה, שלא הגישו את הדוחות האמורים לחודש ספטמבר 2023 במועד, יוכלו לקבל ביטול מלא של קנסות והפרשי הצמדה וריבית.

אנו עומדים לרשותכם לכל מידע נוסף, ככל שיידרש.
בתקווה לימים טובים ושקטים.          

                                                                                                                
 בכבוד רב  
 ניר שירן ושות'
 רואי חשבון


חוזר זה נועד למסירת מידע כללי בלבד. אין לראות בחומר המתפרסם בחוזר זה משום ייעוץ או חוות דעת כלש היא. לפני נקיטת צעדים כלשהם אנו ממליצים על קבלת ייעוץ מקצועי.                  
שיתף עמוד:
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן