חוזר 34.20 – תקנות התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש)

04  בנובמבר   2020

לקוחות יקרים,

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום, 2.11.2020 את תקנות התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה) (בקשה למענק לפי מחזור עסקאות חליפי), התשפ"א- 2020 – המעגנות תיקון של תקנות הפיצוי לעצמאים, לעניין מחזורים נמוכים שהביאו לאי שיקוף נכון של ירידה במחזורים של עוסקים בתקופות הקורונה, בשל שירות מילואים או לידה והורות.
 
קבלת מענקי הסיוע לעצמאים נעשית בדרך של השוואת מחזורי העבודה בתקופת הקורונה, לתקופה המקבילה אשתקד (2019), כך עצמאים יכולים להצביע על הירידה בהכנסותיהם, בסכום העולה על 40% או 25% ממחזור העסקאות. הבעיה בשיטה זו, הייתה שנשים ששהו בשנת 2019 בחופשת לידה לא יכלו להצביע על ירידה במחזור העסקי, נוכח כך שלא עבדו באופן מלא אשתקד, ושנה זו לא שיקפה את הכנסותיהן המלאות.
 
לגבי עוסקת עצמאית שהיה לה בתקופת הבסיס חודש של פעילות מופחתת, בה לא עבדה 7 ימים או יותר, בשל חופשת לידה או שמירת הריון נקבע שתוכל לבחור לחשב את מחזור העסקאות בתקופת הבסיס (התקופה אליה משווים את מחזור העסקאות לצורך הוכחת הירידה במחזורים), לפי ממוצע המחזורים בחודשים בתקופה של 12 חודשים רצופים הקודמים לחודש הראשון שבו היה לה חודש של פעילות מופחתת, או להשוות את המחזור לתקופת פעילותה בשנת 2019, למעט החודשים בתקופה האמורה, שבהם הייתה לה פעילות מופחתת.
 
לגבי עוסק עצמאי שהיה לו בתקופת הבסיס חודש של פעילות מופחתת שבה לא עבד 7 ימים או יותר בשל ימי שירות מילואים בצה״ל, נקבע שיוכל לבחור לחשב את מחזור העסקאות בתקופת הבסיס לפי ממוצע המחזורים בתקופת פעילותו בשנת 2019, למעט החודשים בתקופה האמורה שבהם שירת במילואים.
 
חברי הוועדה קראו לרשות המיסים לנהוג באופן דומה לאנשים שמחזוריהם היו בירידה בשנת 2019 בשל מחלה או בשל סיבות אובייקטיביות אחרות.
לתקנות התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש)(הוראת שעה)(בקשה למענק לפי מחזור עסקאות חליפי), התשפ"א-2020 לחצו כאן. (טרם פרסום סופי אחרי הדיונים)

להודעת דוברות הכנסת לחצו כאן

בכבוד רב

ניר שירן ושות

רואי חשבון

שיתף עמוד:
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן