תשלום דמי אבטלה לעובדים בחלת עקב הקורונה

מעסיקים אשר נקלעו לקשיים כספיים עקב נזקי הקורונה ועובדים אשר הוצאו לחל"ת, שימו לב כי המוסד לביטוח לאומי הודיע כי עובד שהוצא לחופשה ללא תשלום עקב הקורונה, יקבל מידית דמי אבטלה. זאת, גם אם לזכותו ימי חופשה ובתנאי שהחל"ת הינו ל- 30 ימים לפחות, בכפוף לתקופת האכשרה של ותק הקבועה בחוק.

ניתן להגיש באתר הביטוח הלאומי תביעה לדמי אבטלה – להגשת התביעה לחץ כאן https://forms.gov.il/globaldata/getsequence/gethtmlform.aspx?formType=T1500%40btl.gov.il

אין צורך להגיע פיזית לסניפי הביטוח הלאומי.

יש לצרף לתביעה את אישור המעסיק על תקופת העסקה ושכר (בל/1514) – המעסיק צריך לציין ביוזמת מי היציאה לחופשה ללא תשלום, תאריך היציאה לחופשה ללא תשלום, תקופת החופשה ללא תשלום הצפויה.

מרגע ההרשמה באתר המוסד לביטוח לאומי, נדרש להגיע פיזית תוך שבועיים ללשכת שירות התעסוקה – מי שלא יתייצב בלשכה תוך שבועיים (14 יום) ימחקו הימים אשר נרשמו לו בהתייצבות האינטרנטית, והוא לא יוכל לקבל עבורם דמי אבטלה. ניתן להתייצב און-ליין באתר שירות התעסוקה.

במקרים בהם לא ניתן להתייצב בגלל בידוד ביתי, יש לפעול לפי ההנחיות של שירות התעסוקה. נראה, כי לאור המצב הכלכלי הקשה בענפים מסוימים ולא מעטים, מעסיקים רבים, ייאלצו אכן לפטר את עובדיהם, או למצער להוציא אותם לחופשה ללא תשלום מידית. טוב שהמוסד לביטוח לאומי נתן פתרון רוחבי לתשלום השכר לפי שיעור דמי האבטלה לעובדים אלו.

מטרת חוזר זה הינה להביא לידיעתכם את עיקרי השינויים והעדכונים בחוק בנושאי המס שונים. לאור מורכבות חלק מהסוגיות, נמליץ על התייעצות עם משרדנו טרם ביצוע פעולות כלשהן.

יש לציין שאין בהצעות אלו משום תכנון מס ואינן המלצה לעשות או להימנע מלעשות מהלך כלשהו.

אין לראות בחומר המתפרסם בחוזר זה משום ייעוץ או חוות דעת כלשהיא. לפני נקיטת צעדים כלשהם אנו ממליצים על קבלת ייעוץ מקצועי.

שיתף עמוד:
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן