חוזר 03.24 – העלאת שיעור דמי ביטוח בריאות משנת 2025

11   במרץ   2024

לקהל לקוחותינו וידידנו שלום רב,

הצורך בהגדלת הכנסות המדינה בעקבות מלחמת חרבות ברזל מביא גם להגדלת שיעור דמי ביטוח בריאות המנוכים משכר העובדים או מהכנסות העצמאים, החל מיום 1.1.2025.
במסגרת הגזרות של העלאות המיסים הצפויות עקב הגדלת תקציב המדינה, פורסם ביום 17.1.2024 תזכיר חוק בדבר הגדלת שיעור דמי ביטוח בריאות משיעור של 5% לשיעור של 5.15% מהכנסות שכירים ועצמאים משנת 2025 ואילך. היות ותשלום ביטוח בריאות חל רק על העובדים והעוסקים ולא על המעסיקים, הרי שיעור המס המוגדל ינוכה משכרם ברוטו ויקטין את הנטו של העובדים והעוסקים, למעט אלו שסיכומי השכר איתם על בסיס גילום השכר נטו על ידי המעסיק. לאור הגידול הצפוי בשיעור דמי הביטוח בריאות יהיה כדאי למעסיקים אשר משלמים שכר לעובדים לפי שיטת השכר המגולם אשר מחיל את הגדלות המיסים וביטוח בריאות על המעסיק, לעבור לשיטת חישוב המס בתחולה על שכר ברוטו קבוע שישולם לעובד והטלת הגידול בשיעור המס ודמי הביטוח על העובד.

לעובדים יהיה כדאי להקדים את הבונוסים להם הם זכאים לשנת 2024. נציין, כי בדברי ההסבר לתזכיר החוק נאמר כי הגדלת נטל דמי הביטוח בריאות תבוא כולה לטובת תקציב המדינה בכללותו ולא לצורך שיפורים במערכת הבריאות – וחבל שכך. הגדלת שיעור ביטוח הבריאות תעלה את נטל שיעורי המס הכוללים את מס הכנסה וביטוח לאומי בישראל.    
 
 

 בכבוד רב

ניר שירן ושות'

 רואי חשבון

חוזר זה נועד למסירת מידע כללי בלבד. אין לראות בחומר המתפרסם בחוזר זה משום ייעוץ או חוות דעת כלשהיא. לפני נקיטת צעדים כלשהם אנו ממליצים על קבלת ייעוץ מקצועי.

שיתף עמוד:
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן